Farmáři

Dotazník - prémiové funkce farmáře

03. 11. 2017
M

ilí farmáři, chtěl bych vám poděkovat za vyplnění naší ankety, která nám pomohla k lepším rozhodnutím a dalšímu vývoji Farmy na dlani. Na základě výsledků této ankety jsem se rozhodl, že jednotlivé sekce ve zkratce okomentuji. Pokud tedy máte pět minut, budu rád, když si mé snažení přečtete…

Milí farmáři,

chtěl bych vám poděkovat za vyplnění naší ankety, která nám pomohla k lepším rozhodnutím a dalšímu vývoji Farmy na dlani. Na základě výsledků této ankety jsem se rozhodl, že jednotlivé sekce ve zkratce okomentuji. Pokud tedy máte pět minut, budu rád, když si mé snažení přečtete…

 

VYHODNOCENÍ OTÁZEK

Co se týče mobilní aplikace, jsme rádi kolik uživatelů ji používá. Přestože webová administrace je v tuto chvíli přivětivější, ti z vás, kteří již aplikaci používají se vyjádřili ve většině tak, že je dostatečně rychlá a přehledná. Co ale chybí, jsou větší možnosti filtrování s čímž souhlasíme a do budoucna to napravíme.

Web a tržiště jste z větší poloviny hodnotili něco mezi přehledným a rychlým ale stále je na čem pracovat. Tady tedy musíme ještě zabrat na zpřehlednění a zjednodušení administrace.

Nově vystavené prémiové funkce propagace pro 70% z vás nemají význam a 30% si musí tuto nabídku ještě promyslet. Tento výsledek mě potěšil. Postupně rosteme a proto jsme schopni již v první fázi jednotlivé farmáře zapromovat díky našemu organickému dosahu na sociálních sítích a email marketingu. Když se k tomu ale přidá i trocha placené reklamy, jsme schopni přivést na web farmáře stovky uživatelů během dvou až tří dnů. Na výsledek naší kampaně se můžete podívat níže. 

Placený příspěvek

Facebooková soutěž je něco, co jsem si myslel že spousta z vás přivítá. Opak je ale pravdou. Ani jeden z farmářů totiž o tuto možnost neprojevil zájem. Myslím, že je to ale tím, že jsme dostatečně nevysvětlili potenciál této propagace. Nevadí, v příštím měsíci chystáme soutěž pro včelařskou společnost, kde vám zpětně vysvětlíme pozitivní  dopad této kampaně na farmáře.

Správa sociálních sítích a PPC kampaní z naší strany vás tolik neoslovila. S farmáři, kteří projevili zájem jsme se zkontaktovali a dalším možnostem spolupráce jsme otevřeni.

Ochota podpořit náš projekt členským příspěvkem navázaná na prémiové funkce mě také překvapila. 20% z vás by tuto myšlenku nezavrhovalo, což nás vede k hlubšímu zamyšlení.

Poslední otázkou byla vaše celková spokojenost. 70% z došlých odpovědí bylo s naší Farmou na dlani, webem, tržištěm a aplikací spokojeno.

  

VAŠE KOMENTÁŘE

Asi každá společnost má strach z nepříjemných zpětných vazeb a z negativních hodnocení její činnosti. Na druhou stranu je to dobrá šance jak se o svých nedostatcích dozvědět a něco s nimi udělat. Tak pojďme na to…

První věcí co vás trápí je složité zadávání sortimentu na tržiště. Je pro nás velmi důležité, aby uživatelské prostředí pro vás bylo co nejpříjemnější a na této věci již pracujeme.  Celkově se budeme snažit o zjednodušení a zpřehlednění celé administrace.

Někteří farmáři nám psali, že tržiště nebo aplikaci vůbec nepoužívají. To je nám líto a doufáme že je v budoucnu přesvědčíme o kvalitě našeho projektu a oni pak začnou svůj profil více využívat.

Někteří z vás také napsali, že by toho spousty změnili. Bohužel ani jeden z těchto komentářů nebyl doplněn o informace co přesně. Ani email nebyl uveden, proto se nemůžeme s konkrétním farmářem spojit a odpovědět na komentář. To nás velmi mrzí a proto jsme přidali možnost komentovat naše články. Budeme proto velmi rádi, když toho využijete a přispějete do diskuse.

Další z komentářů byl na téma reklamy. Dotaz byl ohledně částky vynaložené na naše/vaše zviditelnění. Na obrázku níže se můžete podívat na částku, kterou jsme dali za propagaci na facebooku za těchto 10 měsíců.
 

Reklama_facebook 

Co se týká komentáře že o nás nikdo neví, s tím bych úplně tak nesouhlasil :-). Když se podíváte jenom na čísla uživatelů na sociálních sítí (Facebook, Instagram, Twitter, Google plus) Je to deset tísíc. Tento rok, se nám povedlo navázat řadu partnerství s významnými projekty v našem oboru. Je to asi 14 dní na zpět, co jsme se objevili v článku na jednom z největších českých portálů Idnes.cz . Proto bych si dovolil nesouhlasit. Problém tu ale vidíme.  

Co se týče historie vyřízených objednávek, i to můžete v administraci najít. podívejte se do administrace "Přijaté objednávky => zde vidíte statusy objednávek. Vaší vyřízenou objednávku najdete v záložce "Odeslané".

Posledním komentářem byla stížnost na počet zákazníků a nakupujících, které naše aplikace farmářům přivedla. Na toto téma bych se chtěl rozepsat níže. Je to totiž velká otázka i pro nás a dalo by se říci, že právě proto jsme tento dotazník rozeslali.

 

NÁŠ POHLED NA VĚC

První věc, kterou je třeba si uvědomit, jak vůbec náš projekt vzniknul a jaký má význam? Vzniknul jako nadšenecký projekt, který se po dvou a půl letech rozrostl do podoby, kdy nám píšete, že upřednostňujeme farmáře, kteří nám platí. V tuto chvíli jsme od jediného farmáře nevybrali ani halíř (možnost placené kampaně jsme zveřejnili před týdnem). Nestojí za námi žádný investor, nemáme příjmy z reklamy ani od žádného sponzora. Vývoj, provoz a údržba celého projektu je tak „sponzorován“ z příjmů členů projektu.

Druhou věcí, je samotný vývoj celého projektu. Jsme největší platformou sdružující farmáře na webu a v mobilních aplikacích v České Republice. Máme za sebou více jak dvoletou historii, za kterou stojí velmi drahý a náročný vývoj. V tuto chvíli tak spravujeme a vyvíjíme dvě mobilní aplikace, dvě webové aplikace, budujeme komunitu na sociálních sítích a snažíme se veřejnost informovat o našich farmářích a všech novinkách, které se zemědělství týkají. Za celým naším snažením stojí spousta peněz ale hlavně naší práce. Chápeme některé komentáře farmářů, že se cítí ne zrovna "viditelně". Tento jev, vidíme i my a nelíbí se nám. To se také změní.

Třetí věcí, je že v databázi máme více jak 1 200 farem. Původní myšlenka projektu byla mít všechny farmáře na jednom místě a umožnit tak uživatelům, najít si kvalitní potraviny ve svém okolí. Tržiště jsme přidali až po roce, protože nám to přišlo jako dobrý nápad a Vaše odezva to jen potvrzuje. Máme velkou radost že se k nám registrují stále nové farmy a plní tržiště výrobky. I když se snažíme propagovat farmáře psaním článků a vystavování produktů na sociálních sítích, není v našich silách propagovat v takové míře, kterou by si farmáři představovali.  Touto cestou už není možné dále jít. Proto jsme se rozhodli to změnit.

 

PRÉMIOVÉ ČLENSTVÍ...

Protože je zde spousta farmářů, kteří chtějí být pouze registrováni a dál se na projektu nepodílet a na druhé straně jsou farmáři,  kteří vidí naší platformu jako další možnost zviditelnění a naopak mají velký zájem se dále podílet, rozhodli jsme se pro zavedení prémiového členství pro farmáře.

Co z toho plyne? Farma na dlani se „přehoupla“ z nadšeneckého projektu do fáze, kdy musí  začít jednat jako firma. Chceme být platformou, díky které se zviditelníte. Asi všem musí být jasné, že úplně zadarmo to nebude. Proto během příštích týdnů spustíme prémiové členství, díky kterému budou tito farmáři „více na očích“. Prémioví farmáři, budou mít o 70% viditelnější výrobky na tržišti. Přidáme další místa k propagaci, výrobky se budou zobrazovat pod články z blogu a recepty. Přidáme statistiky návštěvnosti vašeho profilu, vaše farma bude na prvních místech ve vyhledávání. 

Další prémiové funkce a možnosti budou postupně přibývat. Pokud by vás něco napadlo, co byste ocenili, budeme rádi, když nám to dáte vědět do komentářů. Farmáři se zaplaceným ročním členstvím, budou mít také 20% slevu u sponzorovaných kampaní na sociálních sítí. Nově budeme představovat pouze prémiové farmy.

Sponzorované kampaně

Současné funkce zůstávají nezměněny, tak jako současné farmářské účty. Stále budou na našem tržišti a v aplikaci. Jen s tím rozdílem, že prémioví farmáři budou zobrazováni mnohem častěji a na více místech naší platformy. Dostanou také nové funkce, které farmáři se základním účtem nebudou moci využít. Věříme, že tímto krokem vyjdeme vstříc všem těm, kteří to s námi a se svým podnikáním myslí vážně. Pokud by jste chtěli už teď vyzkoušet jednu ze sponzorovaných kampaní ozvěte se. nemusíme se držet pouze nastavených kampaní a cenových nabídek. Rádi pomůžeme každému farmáři s nastavením individuální kampaní na míru.

Napište nám!

Na Farmě na dlani nám záleží, stejně tak jako na vás a vašich názorech. Věříme že zavedením prémiových účtů se posuneme zase o kus dál a vám nabídneme lepší služby, které vám přivedou nové zákazníky.

Pokud jste dočetli až sem, podělte se s námi v komentářích o váš názor!

Děkujeme za vaší dosavadní přízeň.

Josef Treml

Josef Treml

Je tahounem a nejaktivnějším členem naší Farmy. Jeho hlavní činnosti jsou spojené s testováním nových verzí, vymýšlením zlepšováků a uváděním projektu do života a hlavně posouvání ho dál. A jak sám říká „vždyt Farma je moje dítě“ a na jeho přístupu je to znát.


Podobné články

Komentáře